søndag den 20. april 2014

Virtuel rundtur hos Camilla fra Camillas interiør og design


Dagens indlæg er et kig ind i hjemmet hos norske Camilla som har bloggen Camillas interiør og design. Jeg er ganske ny følger af Camilla, men faldt pladask for hendes smukke og levende billeder med sans for detaljer. Endvidere deler Camilla og jeg begge en stor begejstring for mærker som Hay og Kähler. Gør endelig jer selv den tjeneste at tjekke hendes instagramprofil ud lige her og hendes blog her. 

Jeg har haft spurgt den søde Camilla om hendes tanker omkring hendes hjem og indretning:


Fortæl lidt om dig selv og dit hjem
Jeg er 29 år og er sekretær. Jeg er gift med Rikard på 35 som er systemudvikler. Vi bor i en villa på 250 kvm i Byskerud Fylke som ligger mellem Oslo og Drammen. Huset fandt vi i 2011 og det drømmehuset i to etager med udsigt over fjord og fjell.





Har du har en særlig stil?
Jeg er lige gået fra at have en shabby chic og landlig stil til en nordisk, stilren og enkel stil. Efter at have gået gennem en større livsstilændring med 60 kg ned i vægt og dermed også et helt nyt liv, trængte jeg til at huset også fik en ny start - og denne nordiske stil er noget vi begge to elsker. Vi er begge helt forelsket i dansk design.

Har du et yndlingssted i huset?
Yndlingsstedet i huset er vores store stue som er kombineret stue og spisestue. Her er store vinduer og dører med udgang lige til terrassen. Her spiser vi, omgåes, sidder, skriver, læser og ser tv. I centrum af rummet står en stor pejs som vi bruger om vinteren.





Har du en yndlings klassiker blandt dine ting ?
Yndlingsklassikeren hos os må være Hay stolene "About a Chair". De er relativt nye og min absolutte favorit lige nu. De er så utrolig cool, men enkelt design og vældigt gode at sidde i.




Hvad er din yndlings trend lige nu?
Yndlingstendensen nu må være det enkle stilrene, det delikate, plaker, enklte designlysestager, alt fra Kähler Design og alle kubus produkter fra By Lassen. Jeg har ikke noget selv endnu, men har planer om at købe.



Hvad er dit seneste køb?
Mit seneste køb er to Kartell natborde som bruges som sideboards samt et tæppe fra Hay Design som er blevet en kæmpe favorit.



Hvad er dit næste køb?
Mit næste køb bliver helt klart en Kubus skål fra By Lassen.

Hvordan finder du inspiration til indretning?
Jeg har altid været meget kreativ og får stadig nye idéer. Meget kommer fra min fantasi, men jeg læser også mange nye magasiner og er meget rundt på Instagram for at finde inspiration. Jeg har helt klart arvet interessen for interiør af min mor. 

Har du et indretnings-tip du vil give videre?
Et boligtips jeg gerne deler er at lave sin helt egen kaffe station. Fyld et bakke med alt du har af kaffe tilbehør: Krus, kopper, sirup (f.eks. har Nicolas Vahe de mest fantastiske produkter), skeer, sugerør, sukker, termokrus osv. Sæt bakken lige ved kaffemaskinen - og Voila så har du din helt eget unikke lille barista hjørne. Det følges meget luksuriøst og kaffen smager enda bedre.



Fortæl om din egen blog
Min blog Camillas interiør og design er en interiørblog med mange positive tanker og inspirationsbilleder. Jeg har blogget siden 2009 og det er blevet en stor del af mig. Jeg har altid elsket at skrive, og på bloggen for jeg lov til at være kreativ i min skrivning og det giver mig meget. Desuden elsker jeg styling og fotografering, så på bloggen kombinerer jeg alt dette.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar