torsdag den 17. april 2014

Uro

Det er nemt at lave sin egen uro, og er en god måde at tilføje lidt unikt og personligt til sin bolig. Derfor besluttede jeg i efteråret, at min uro skulle laves af gamle boligmagasinet - selvfølgelig. De forskellige farver på siderne i boligmagasinerne er derefter foldet til origami traner. Elementerne i uroen kan selvfølgelidt sagtens skiftes ud med hvad enten man lyster. 

Her er en lille guide til hvordan jeg lavede min uro:
Du skal bruge - sider evt. fra et magasin, fiskesnøre (kan fåes i en hobbybutik), ståltråd. 



Tranerne foldes af kvadrater, se en videoen på Youtube på origamifoldning her. I min uro har jeg brugt 6 traner. 


Når tranerne er foldet, skal du bruge noget fiskesnøre til at binde i tranernes krop. Jeg har brugt en synål til lige at prikke hul igennem papiret først så snøren bedre kan komme igennem. 

Derefter binder du en cirkel af ståltråden, og vikler derefter vikler derefter tråden videre fra hjørne til hjørne sådan det danner en slags stjerne. 



Til sidst kan du fæstne fiskesnøren til din ståltrådsstjerne, og uroen er nu færdig.

God fornøjelse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar