onsdag den 2. april 2014

Virtuel rundtur hos Julie fra Villa H

Dagens indlæg er et kig ind i hjemmet hos norske Julie som har Bloggen Villa H. Jeg har fulgt Julie på Instagram længe og er vild med hendes lyse stil som virkelig formår at skabe kontraster - og så er jeg altså lidt misundelig på hendes spisesområde med de fantastiske Kartell Ghost stole. Gør endelig jer selv den tjeneste at tjekke hendes instagramprofil ud lige her og hendes blog her.

Jeg har haft spurgt Julie om hendes tanker omkring hendes hjem og indretning:


Fortæl lidt om dig selv og dit hjem
Jeg er 29 år, gift og har en datter på 2,5 år. Til hverdag arbejder jeg som lærer. Vi flyttede ind i vores nybyggede hus i december, så vi har ikke boet her så længe. Huset er en del af et planlagt boligbyggeri, med mange lignende huse, så vi havde ingen indflydelse på det ydre. Dette gjorde nok, at det var mere vigtigt for os at gøre det "vores" indeni.





Har du har en særlig stil?
Jeg synes det er svært at kategorisere min smag. Hvis man bliver stilistisk, er der nogle krav til at følge disse spilleregler, og det kan jeg ikke lide. Det meste af mit interiør kommer fra Norge, Sverige og Danmark, så man må sige at huset bærer præg af at have et nordisk islæt.

Har du et yndlingssted i huset?
Dette spørgsmål har jeg fået flere gange, og jeg bare nødt til at være ærlig : Jeg har sandsynligvis 10 yndlingssteder i huset! Køkkenet, badeværelser, stuer, lejehemsen, soveværelse, kontor...



Har du en yndlings klassiker blandt dine ting ?
Min favorit er nok Scheisse lampen af Northern Lighting. Det var virkelig kærlighed ved første blik - og jeg ønsket mig den lææææænge!



Hvad er din yndlings trend lige nu?
Jeg kan rigtig godt lide tendensen med bløde pasteller og metaller. Især pudderfarvet og kobber synes jeg er en perfekt kombination.



Hvad er dit seneste køb?
Mit sidste køb var en stor palme til at have i tv-stuen. Min mor og far havde sådan en levende i 80'erne , og jeg synes det var så cool.


Hvad er dit næste køb?
Øverst på ønskelisten er en lyserød haveslange fra Garden Glory .

Hvordan finder du inspiration til indretning?
Jeg finde masser af inspiration på Instagram, på blogs, i magasiner og andre steder på internettet. Nogle gange kan jeg også bare få ideer ud af det blå, og jeg ofte nødt til at indse, at hvad jeg leder efter simpelthen ikke eksisterer.

Har du et indretnings-tip du vil give videre?
Gør hvad du har lyst til! Man skal ikke tænke over, om andre vil kunne lide hvad du har gjort. Husk, at det er dig, der skal bo der.




Fortæl om din egen blog
Min blog, Villa H, blev oprettet i 2011, lige efter vi havde underskrevet en kontrakt på vores hus. Det var meningen, at der ville være et bygge-blog med hyppige opdateringer af byggeprocessen, men et travlt liv som mor til små børn og fuldtidsbeskæftigelse gjorde at bloggen blev ven smule glemt. Nu, hvor vi endelig lever i huset - og tingene er faldet til ro lidt ned, besluttede jeg at starte op igen. I øjeblikket er det meget sjovt!


2 kommentarer: